Dag 60 del 2

Tankar
Man ska visst gångra 20*sin vikt så för mej blir det 20*82 = 1640
Alltså ska jag äta 1640 kcal för att hålla vikten, för att gå ner till tex 65 kg som jag har som långsikt så blir det så här; 20*65=1300
Alltså ska jag ligga på 1300 kcal om jag ska ha en chans att gå ner till 65 kg. OM jag går ner till 65 kg så ligger jag på 22 i BMI som då ligger lite under mitten av "normalvikt" men jag får inte gå ner till 58 kg för då hamnar jag på undervikt. Och är jag kommit till 74 kg så har jag kommit till översta "normalvikt" , det blir mitt 5;e mål!


Jag har också en annan tanke, att försöka att gå ner 0.5-1 kg/vecka, för nu tror jag att jag gjort mej av med det som är det "lätta" att få bort, men ah.. Men detta är inte helt bestämt, jag ska bara testa. För i så fall om jag går ner 1kg/vecka så kommer det ta 17 veckor innan jag kommit ner till 65 kg ALLTSÅ den 29 augusti 2011 om jag börjar gå ner i veckan efter den 9 maj ...

Jag är på gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

 
Trackback